Experţii internaţionali despre securitatea Republicii Moldova.


thumb_59112278619782Din categorie: Politic
Astăzi: Ognyan Minchev, Director al Institutului de Studii Regionale şi Internaţionale (IRIS) din Sofia, Bulgaria
28 Noiembrie 2008 — „Dacă Georgia ar fi semnat la Bucureşti anul acesta Planul de Aderare (MAP), nivelul de securitate al ţării ar fi crescut şi Rusia s-ar fi gândit mult mai serios asupra efectelor pe care îl va atrage atacarea vecinului său mai mic”
Domnule Minchev, de ce a aderat Bulgaria la NATO?
Activiştii anti NATO (socialişti şi comunişti), atunci când ţin să reducă din importanţa pe care i-o oferă Bulgariei calitatea de membru al Alianţei Nord Atlantice, pun cu regularitate următoarea întrebare: „Care sunt beneficiile aderării Bulgariei la NATO pentru securitatea şi interesul naţional?” Tot ei răspund aproape automat: „Statutul de membru NATO nu oferă nimic ţării noastre. Doar suntem obligaţi să facem cheltuieli, să riscăm vieţile soldaţilor noştri în interesul politicii intervenţioniste americane, la mii de kilometri de teritoriul Bulgariei.” Acest tip de interpretări sunt valabile până în momentul confruntării cu argumente reale ce reflectă adevărul despre aderarea la NATO. Continuă lectura

El îţi vorbeşte… tu, ascultă!


autor: Iulea Merlă

Azi trăieşti, dar mâine nu mai eşti, nu fi orb, priveşte la Cristos. el îţi va da iertare, şi chiar de pleci din astă lume, să ştii, că-n iad nu vei ajunge. dar haru-n dar îţi va fi dat şi drumul spre rai îţi va fi garantat.

Eu ştiu… ştiu, că aici pe pământ drumul e greu, dar mai ştiu că răsplata este în cer, şi acum, acum de-auzi chemarea Lui, eu te rog nu te împietri.

Să zic că am suferit mult în viaţa mea, nu aş putea spune… dar poate că da? deoarece nu am avut dureri pe propriai piele ci îtotdeauna din cauza celor ce se întâmplau în jurul meu. Că se întâmpla cu părinţi mei, că era ceva în legătură cu surorile mele, sau cu prietenii, eu eram aceea ce absorbeam ca un burete toate suferinţele altora, aceste dureri ce le suportau ceilalţi din jurul meu mă afectau permanent. De asta am ajuns să mă izolez în lumea mea proprie crezând că aceasta va fi cea mai bună soluţie. Ce e drept, aceasta cu nimic nu ma ajutat, dar din contra a ajuns să mă doară mai mult, neânţelegerea oamenilor ce o aveau cu privire la mine şi la tot ce gândeam eu. Continuă lectura