CCA a lansat campania media „Copilul tău ce vede la televizor”?


„Copilul tău ce vede la televizor? Ştirile şi filmele ce conţin multă violenţă, imagini indecente sau limbaj licenţios pot influenţa negativ asupra minorilor” este mesajul campaniei sociale lansată luni, 5 decembrie de Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) în colaborare cu Programul Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene „Susţinerea Democraţiei în Moldova”.

Scopul campaniei este de atenţiona părinţii despre impactul negativ al conţinutului audiovizual asupra copiilor şi de a promova „linia verde” a CCA, unde fiecare cetăţean poate sesiza CCA privind abaterile de la legislaţia în vigoare.

„Prin campania „Copilul tău ce vede la televizor?” ne dorim să sensibilizăm societatea şi să atenţionăm părinţii cu privire la bagajul negativ de informaţie care este îndreptat zilnic spre copiii lor prin programele TV”, afirmă preşedintele CCA, Marian Pocaznoi.

Cele patru filmuleţe vor fi difuzate de posturile TV în orele de maximă audienţă. Primul filmuleţ atenţionează părinţii despre impactul negativ al ştirilor care conţin imagini violente şi şocante asupra copiilor.

Al doilea filmuleţ previne despre pericolul filmelor de acţiune, cu scene de violenţă, asupra dezvoltării copiilor. Al treilea spot atenţionează despre efectele filmelor care conţin imagini indecente sau limbaj licenţios asupra minorilor.

Cel de-al patrulea filmuleţ cheamă părinţii la acţiune şi cooperare cu CCA, îndemnându-i să apeleze la „linia verde”. Dacă părinţii au văzut în ore de maximă audienţă, imagini, ştiri, filme cu caracter violent sau indecent, sunt îndemnaţi să sesizeze aceste abuzuri la CCA.

Potrivit Eridanei Cano, managerul Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene „Susţinerea Democraţiei în Moldova”, a declarat că protejarea libertăţii de expresie şi a demnităţii umane în sursele de informare în masă prin asigurarea protecţiei minorilor împotriva conţinutului media dăunător şi dezvoltarea culturii media a copiilor este una din priorităţile Consiliului Europei. „Programul Comun a decis să susţină CCA în realizarea unor acţiuni menite să garanteze moralitatea şi să asigure protecţiei minorului în programele audiovizuale din Republica Moldova. Campania media este un pilon important al programului de asistenţă”, a mai spus Eridana Cano.

CCA va recomanda posturilor TV să difuzeze spoturile sociale pe parcursul următoarelor trei luni. Radiodifuzorii şi posturile TV care nu vor ţine cont de aceste recomandări riscă să fie sancţionate cu avertizări publice, amenzi băneşti sau retragerea licenţei de emisie.

De Doina Bejenaru Publicat în Fără categorie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s