Seminarul „Mame în rugăciune” la Talmaza


Astăzi echipa Departamentului de surori a Uniunii Biserilor Creştine Evanghelice Baptiste din Moldova dis de dimineaţă au luat drumul de peste 100 de km spre satul Talmaza, raionul Ştefan Vodă.

Echipa formată din cinci surori, în frunte cu sora responsabilă, Olga Mocanu şi ajutoarele ei Mariana Dubciac şi Eugenia Podoleanu au fost un izvor de bucurie şi încurajare pentru femeile şi mamele din comunitatea de Căuşeni. Sala plină de femei tinere şi mai puţin tinere au savurat fiecare cuvânt rostit de oasptele de onoare de la Chişinău.

Olga Mocanu, respectată pentru vârsta şi exemplul ei de credinţă în toată ţara a îndemnat surorile la rugăciune, aducând exemple din Scriptură dar şi din viaţa personală. Textul de bază din care a fost inspirat cuvântul de încurajare pentru surori a fost de la Ieremia 2. Lacrimi şi cuvinte de mulţumire au inundat adunarea la momentul de rugăciune.

Cu mari emoţii, Mariana Dubceac a transmis femeilor prezente mesajul: „scumpe surori nu uitaţi, din tot ce avem aici pe pământ nu luăm nimic cu noi în ceruri decât copii noştri. Rugaţi-vă neîncetat pentru copii voştri. Adunaţi-vă pentru o oră, jumătate de oră la biserică sau pe acasă. Pune-ţi timp deoparte pentru ca să vă rugaţi pentru copii dvs, ei sunt unicul lucru pe care îl luăm cu noi în cer.” Sora Mariana a oferit ca exemplu Biblic pe Ana, mama lui Samuel îndemnând surorile să îşi dedice copii Domnului şi să îi crească pentru El. La polul opus ea a mai amintit de sotia lui Antipa, care şi-a sfătuit fata să danseze în faţa împăratului şi pentru aceasta să ceară capul lui Ioan Botezătorul, care o acuza pentru viaţa ei desfrânată cu cumnatul ei.

Eugenia Podoleanu a venit cu principii din viaţa lui Pavel îndemnând surorile să trăiască ca o Scriptură vie pentru copii lor. „Copii noştri ne urmăresc şi învaţă de la noi. Împărtăşiţi cu ei viaţa dvs de credinţă şi trăiţi în aşa fel ca ei să dorească cu ardoare să vă urmeze. Dacă semănaţi sămânţă bună ea va aduce roade şi aşteptaţi roadele. Eu anul acesta am trăit o mare bucurie când fiica mea a venit la mine şi mi-a spus că vrea să deschidă o grupă de studiu şi părtăşie pentru fete. M-a impresionat enorm când a venit cu sinceritatea ei de copil şi m-a întrebat dacă se poate să înceapă studiul la noi acasă. S-a pregătit cu atâta responsabilitate până la cele mai mici detalii. A împodobit casa ca pentru o sărbătoare şi slavă Domnului pentru început au venit la părtăşie 12 tinere. Într-un weekend au vizitat o bătrânică din biserica noastră şi cu atâta bucurie şi entuziasm a venit acasă şi mi-a povestit în detalii cum a fost la sora Şura. Am fost foarte fericită să văd că investiţia şi lucrarea mea în surori se transmite şi în familia mea în următoarea generaţie. Copii noştri ne copiază, trăiţi ceea ce ei vor să fie” a mai spus sora Eugenia.

De partea cealaltă participantele au rămas foarte impresionate de seminarul care l-au aşteptat cu mult dor. Fiecare din ele îşi doresc un astfel de eveniment în biserica lor.

Daniela este o tânără mămică din satul Tudora. Are un copilaş de doar două luni şi spune că: „mi-a plăcut foarte mult seminarul şi mă bucur că Domnul a îngăduit să fiu aici astăzi. Am învăţat cum să îmi educ în frică de Domnul, şi vreau să îl cresc pentru lauda şi gloria Numelui Lui. De astăzi încolo vreau să îl dedic în totalitate Domnului şi fiecare clipă să îl port pe mâini de rugăciune. Am rămas foarte încurajată şi vreau foarte mult să vină şi la noi în Biserică surorile de la Chişinău cu astfel de seminare”.

Liliana Malancea este soţia slujitorului din satul Tudora. Au doi copii şi astăzi ne-a mărturisit că merge acasă cu bateriile reîncărcate. Rugăciunea ei astăzi este: „Doamne ajută-mă eu să pot să mă umplu cu Cuvântul tău ca să pot da sămânţă bună copiilor mei. Pentru că dacă nu o am eu cuvânt în mine, dacă eu nu o să cunosc bine poruncile şi promisiunile Lui cum o să pot să învăţ pe alţii” a mai spus sora Liliana.

Natalia este membră în Biserica fiică a Bisericii „Emanuel” din satul Talmaza. Astăzi a fost încurajată din nou să înceapă o lucrare pe care de mult o avea pe inimă: „Mame în rugăciune, părtăşie şi grupuri de rugăciune pentru femei este o lucrare pe care o am de mult timp pe inimă. Ne-am mutat de curând cu familia aici în Talmaza, o perioadă am locuit în Cehia şi acolo am vrut să încep această lucrare. Astăzi am decis că încep aici în Talmaza cu femeile de pe strada mea şi cu surorile din biserică să ne rugăm, să creştem prin Cuvânt şi împreună să învăţăm cum să ne creştem copii în frică de Domnul” a mai spus Natalia.

Seminarul de motivare la rugăciune s-a încheiat cu o masă de dragoste. Următorul seminar „Mame de rugăciune” se va desfăşura sâmbăta viitoare la Bălţi.

Lasă un răspuns

