Făţărnicie sau prostie în Moldova-ţara minunilor???


Evenimentele ce sau petrecut weekendul trecut în Chişinău mă face să îmi pun un semn mare de întrebare. Acum caut răspuns la întrebarea Moldova e o ţară creştină sau plină de făţărnicie şi prostie??? Voi ce spuneţi???

Acest articol nu are scopul de a ofensa sau contrazice pe cineva. Dar cât de corect este ceea ce s-a întâmplat sâmbătă în PMAN. Aşa anunţata sărbătoarea a Bibliei cu motto-ul „Urmează Biblia”, s-a desfăşurat în altă parte, iar în locul ei în PMAN, fraţii aşa zişi ortodocşi au protestat împotriva celor care sau resemnat, spunând că apără credinţa. Sunt aşa zişii ortodocşi pentru că un adevărat ortodox singur ar organiza aşa eveniment nu ar protesta împotriva lui.

De ce sau de cine au apărat aceştia credinţa lor? Nu vi se pare că sună prea îndrăzneţ afirmaţiile de la conferinţa de presă şi de pe panourile protestatarilor??? Cred că ştiţi deja ce s-a întâmplat zilele trecute în jurul acestui subiect, iar kilometrajul de comentarii de pe situl Protv.md confirmă că unii creştini ortodocşi au făcut un pas, mai moale spus, neînţelept.

Nu împărtăşesc convingerele religioase sau doctrina adventiştilor, dar cred că biserica ortodoxă trebuia să încurajeze acest gest, nu să-l condamne. Poate chiar mai mult, singură trebuia să organizeze asemenea eveniment. Provin dintr-o familie mixtă. Tata a fost din copilărie protestant, iar mama vine din familie ortodoxă. De mic copil ceva mă atrăgea foarte tare spre biserică. Cum venea duminica nu puteam sta acasă, o târâiam pe bunica 6 km pe jos în satul vecin cu mine la biserica ortodoxă. Şi acum îmi pun întrebarea ce căutam pe acolo? Niciodată nu am reuşit să găsesc în această biserică acel CEVA deosebit pe care l-am găsit în biserica evanghelică. Nici părinţii, nici bunicii nu mi-au impus o religie, doar mi-au explicat diferenţele dintre aceste două. Şi la 16 ani, de sine stătător am făcut alegerea şi cred că am ales corect.

Dacă până acum îmi era ruşine să spun cuiva cine este preşedintele ţării noastre, de acum încolo îmi este ruşine să spun că ţara mea iubită Moldova, este o ţară ortodoxo doar cu numele. Mă bucur să constat că o mare parte din cetăţenii noştri şi presa din Moldova nu a încurajat iniţiativa ortodocşilor, şi asta nu pentru că îi urăsc pe cei ce au protestat, ci pentru că reprezentând majoritatea în ţara asta ei trebuie să fie primii la fapte bune, nu la făţărnicie. Unele afirmaţii chiar sunt stupide, dar despre ele discutăm în alt articol.

Apreciez acei creştini ortodocşi care nu sau aliat celor ce au fost sâmbătă în piaţă, şi jurnaliştii care au reflectat adevărul într-un mod obiectiv şi transparent.

P.S. dacă nu aţi reuşit să vedeţi sau să vă informaţi despre acest eveniment puteţi să o faceţi la următoarele linkuri:

JurnalTV.md

Supărat pe creştinii ortodocşi.

Creştinii adventişti sau conformat.

Ortodocşii au învins.

ProTV.md

Împotriva adventiştilor şi a concertelor din Piaţa Marii Adunări Naţionale.

moldovacrestina.net

Adventiştii sau ortodocşii: cine are dreptate?

Cum a decurs sărbătoare „Urmează Biblia”?

De Doina Bejenaru Publicat în Opinie

Lasă un răspuns

