Mi-e dor de Cel ce poate să îmi aline dorul.


Dorul este un sentiment, o emoţie care are nume doar în limba română. Toţi în lumea aceasta, indiferent de limbăP1020664, naţionalitate sau religie experimentează efectul acestei emoţii, dar doar noi românii o putem defini prin cuvântul „dor”. Dorul este sentimentul care ne face să venim înapoi de unde am plecat. Dorul ne face să uităm ofensa. Dorul ne ajută să iubim mai mult şi să preţuim clipele petrecute împreună cu cineva drag. Dorul ne face să conştientizăm cât de scump a fost cineva atunci când suntem departe de el. Dorul are efecte pozitive şi negative asupra noastră, în dependenţă de situaţia în care ne aflăm.

Poporul nostru este priveligiat şi totodată blestemat, într-un fel. Cred că doar românii pot înţelege în profunzime amprentele pe care le lasă acest sentiment, mai ales în contextul plecărilor în masă peste hotare a mamelor, taţilor, copiilor sau chiar a bunicilor. Dorul este cel care poate să creeze impresia că ne desparte ţări şi mări, şi tot dorul ne poate stimula amintiri si retrairi care să ne de-a senzaţia că suntem alături de cel care ne este dor.

Este o noţiune care nu o poţi defini într-o pagină A4. Dar această noţiune este prezentă pe buzele a mii de oamenii în fiecare zi, în fiecare clipă. Mi-e dor de tine… este transmis prin firul de telefon de la mii de km distanţă, prin scrisori, prin mesaje on-line sau telefon mobil. Dorul ne face să ne gândim la persoanele iubite mai mult şi în mod deosebit, decât dacă am fi alături de ele. Dorul poate fi o senzaţie plăcută sau un car care ne face dureri sufleteşti. Dorul şi doar dorul ne poate duce în locuri mult râvnite.

În fiecare zi mi-e dor de ceva sau cineva. Pentru mine este o senzaţie pe care nu o voi experimenta, decât doar atunci când nu voi mai trăi. În fiecare zi, în fiecare clipă mi-e dor de frumuseţe, pentru că trăiesc timpuri cu o realitate crudă şi urâtă. În fiecare zi mi-e dor de aer proaspăt, pentru că viaţa mă poartă adesea cu viteză maximă, încât nu reuşesc adesea să respir minunea „aer proaspăt”. În fiecare zi mi-e dor de zâmbetul cald şi de o vorbă blândă a unui bâtrân, pentru că în timpurile noastre aceste podoabe sunt o raritate. În fiecare zi mi-e dor de zâmbetul voios şi nepăsător a unui copil, pentru că şi acesta este pe cale de dipariţie. În fiecare zi mi-e dor de învăţătură sănătoasă şi de valori care mi-ar face viaţa mai frumoasă, pentru că nu mai pot găsi învăţători ca cei din povestirile părinţilor şi a bunicilor. În fiecare zi mi-e dor ciripitul păsărilor, pentru că zgomotul modernităţii îl înăbuşe tot mai mult şi mai mult. În fiecare zi mi-e dor de un cuvânt de încurajare şi bunătate, pentru că tot mai puţini sunt oamenii care o fac. În fiecare zi mi-e dor de un prieten adevărat, pentru că această noţiune de mult şi-a pierdut adevărata semnificaţia pentru oameni. în fiecare zi mi-e dor de cer senin şi soare care să îmi mângâie chipul încruntat, pentru că nu mai am timp pentru a savura această plăcere chiar dacă Dumnezeu mi-o săruieşte din plin. În fiecare zi mi-e dor de cerul înstelat care mă învaţă să visez, pentru că oboseala nu-mi mai permite să văd în somn poveşti frumoase. În fiecare zi mi-e dor de timp, timp liber  în care să nu fac nimic, pentru că acum puţini sunt cei care mai dispun de acest lux. În fiecare zi mi-e dor de dragoste, dragoste pură, pentru că omenirea nu mai pune valoare pe acest sentiment nobil. În fiecare zi mi-e dor de adevăr, pentru că minciuna mă sufocă. În fiecare zi mi-e dor spiritualitate, pentru că această este prima criză mondială a secolului nostru. În fiecare zi mi-e dor de mine, pentru că în aglomerarea vieţii încep adesea să uit cine sunt. În fiecare zi mi-e dor de Dumnezeu, pentru că El este esenţa acestor comori de care mi-e dor în fiecare zi. În fiecare clipă mi-e dor de El, pentru că doar dragostea şi devotamentul Lui, îmi poate împlini sufletul în criza acestor valori pe care nu mi le poate oferi omenirea. Doar El este Cel care îmi alină dorul atunci când inima tânjeşte după iubire, adevăr, blândeţe, compasiune, bunătate, speranţă, bucurie, siguranţă, frumuseţe şi călăuzire pentru viaţă.

Alături de El simt că nu trăiesc viaţa fără sens. El este Unicul care poate să mă asculte şi să fie alături atunci când toţi mi-au întors spatele. El este Unicul care mi-a dat un scop pentru viaţă, atunci când nu mai aveam nici-o speranţă. El este Unicul care are soluţie pentru orice problemă a mea. El este Unicul care ma ridicat din degradare şi disperare. El este Cel care a pus valoare în mine, învăţându-mă ce este demnitate şi iubire. El este Cel care m-a ocrotit de multe rele în rătăcirile mele. El este Cel care a schimbat viaţa mea şi mi-a dat o viaţă nouă. O viaţă care aduce bucurie sufletului meu şi oamenilor care mă înconjoară.

În fiecare zi este la dispoziţia mea, dar cu cât mai mult profit de El cu atât mai mult mi-e dor de El. Iar dacă se întâmplă ca raţiunea mea să uite de El, sufletul meu tânjeşte neâncetat după dragostea Lui dulce. Doar El a împlinit sufletul meu gol şi pustiit de doruri amare. Doruri pe care omul nu le poate împlini. Dor pe care eu nu am putut sa îl găsesc în altă parte, decât în comunicarea cu El, în cunoaşterea identităţii Lui minunate. Doar prin puterea Lui sunt ceea ce sunt, pentru că astăzi fără mila lui puteam să în cealăltă viaţă.

Doar de El mi-e dor în fiecare zi, pentru că doar El ne poate ajuta să avem aceste valori umane ce ne pot face viaţa mai frumoasă. Dacă lumea ar iubi această persoană numită Dumnezeu, şi ar împlini poruncile Lui, nu am mai avea atâtea suflete pustiite de durere, ochi uscaţi de lacrimi, inimi zdrobite de minciună şi infidelitate şi chipuri întristate. Valorile morale nu ar mai fi o raritate, iar viaţa ar fi mai uşoară.

În fiecare zi mi-e dor de toate acestea, mi-e dor de ele, de aceste valori şi lucruri care îmi trec adesea pe alături, pentru că omenirea şi-a uitat identitatea şi creatorul. Şi în toată această învălmăşeală mi-e dor de mine atunci când mă pierd, şi El este unicul care mă ajută să mă regăsesc în acest neant şi să mă bucur de viaţă.

De Doina Bejenaru Publicat în Opinie

Lasă un răspuns

